Mormor 80 år!

Ja, nu var det ju en stund sedan hon fyllde men tänkte ändå dela med mig av kortet jag gjorde till henne! 🙂 Hon fyllde mitt i juli…

Kan ju vara kul med ett somrigt kort så här nu när hösten är här! 🙂

Kortbasen är gjord av vitt Bazzill-papper. Ni som följer min blogg vet att det är min favorit när det kommer till att göra kortbaser! Det gula pappret med den lilla ängeln eller keruben på kommer från en av de engelska tidningarna jag antingen köper eller prenumererar på. På den ena kanten satte jag fast en spetskant. Det passar min mormor perfekt som har sysslat med handarbete hela sitt liv. 🙂 Har många fina dukar som hon har gjort! Mitt på kortet satte jag en bukett med blommor. Ni kanske känner igen den från inlägget om kollegan som hade en besvärlig tid i våras…. Blommorna har jag stansat ut med mina retropunchar. De blir väldigt fina, tycker jag! Mitt i blommorna, som jag har gjort tidigare, satte jag en liten blingsten som är i samma färg som blomman. Den gröna skruvade saken har jag gjort själv utav blomtråd. Snurrar den runt en bit utav en klädhängare som jag har slaktat… 🙂

I två hörn av det gula pappret klistrade jag fast 3 st pärlor och i det nedersta högra hörnet stämplade jag siffrorna 8 0…

Här kommer resultatet! Min mormor blev glad! 🙂

 

Lämna en kommentar