Avtackningskort x 2…. :)

Under hösten/vintern var det två som slutade på jobbet… Chefen i slutet av augusti och vår konsult dagarna innan jul.

Gjorde kort till dem, så klart! 🙂

Båda korten går faktiskt i grönt…. 🙂

Först ut är chefens kort! Vit kortbas, sedan ett grönprickigt papper från BoBunny och sen ett ljusgrönt papper som jag inte kommer ihåg vart jag har köpt eller fått det ifrån. Som avbrytning rakt över satte jag en remsa av baksidan på det prickiga BoBunny-pappret som är enfärgat. Ovanför remsan stämplade jag texten ”Tack”. En clearstamp från Panduro. I översta vänstra hörnet klistrade jag fast ljusgröna blingstenar. I nedersta vänstra hörnet stämplade jag en swirlstämpel i grönt. Stämpeln kom med en av mina engelska tidningar jag köper. I det nedersta högra hörnet satte jag fast en blomma. Den kom i presentpåsen jag fick när jag fyllde år. I blomman hängde jag en Handmade-tag. Köpt på Pagoni i somras.

Här kommer resultatet av det första kortet!

 

 

Det andra kortet kommer här! Avtackningskort till vår konsult Å som slutade hos oss efter nästan 2 år….

Jag tycker om att göra stafflikort, eller Easelcard som det heter på engelska…. Denna gången tänkte jag göra en annan form på det än vad jag brukar! Första kortet jag gjorde i denna stilen var ett 18 års kort till en av sambons kollegors dotter… Kommer upp på bloggen senare… 🙂 Som sagt… Ligger liiiiite efter….

Det blev ett runt stafflikort! Mall till kortet blev ett kaffefat från skåpet…. Cirkeln är ungefär 14,5 cm i diameter. Rita upp 2 rundlar, med din mall, så att de sitter ihop… Rita upp ännu en rundel bredvid de andra. Den ska sedan dekoreras och klistras fast till hälften på kortbasen. Det ska gå att vika ena rundeln på kortbasen på mitten så att det dekorerade kortet står ner mot den ovikta rundeln i kortbasen. Svårt att förklara i text… Hoppas att ni förstår genom att kolla på bilderna! Annars kan man googla på easelcard så får man tekniken från de sidorna… 🙂

Kortbasen är äppelgrönt papper. Dekorpappret är ett papper från kollektionen Huntington Garden från Riddersholmdesign.dk. Pappret heter Songbird, det går i beiga färger. Bakom det pappret satte jag fast ett tårtpapper som jag köpt från Panduro för längesen. I översta högra runda hörnet satte jag fast blommor, blad och grenar. En blandning mellan köpta blommor till egenstansade blommor med retropunchen och en Nellie Snellen punch. Utav en gren från en köpt blomma gjorde jag en spiral som jag klistrade fast med mitt superlim, Fabri-Tac från Beacon Adhesives. Fungerar väldigt bra på svårklistrade saker som metall och de större, köpta blommorna. I den ena blomman hängde jag en Handmade-tag. En likadan som på kortet ovanför… Runt det klistrade jag fast små blingstenar i grönt, rosa och blankt. För att förhöja rundningen lite mer klistrade jag fast 3 pärlor i olika storlekar på varsin sida om blomsterarrangemanget. På motsatt sida satte jag fast en pappersfjäril. Även den fick några blingstenar på sig. 🙂 Som stoppare på bottenkortet satte jag texten ”Tack” med distanskuddar. Även bottenkortet fick en bit av Songbird-pappret och ett tårtpapper. Färgade kanterna med en brun stämpeldyna, Colorbox Fluid Chalk Inkpad – färg Chestnut Roan.

Resultatet kommer här! 🙂 Tack för en väldigt trevlig tid tillsammans, kära Å!

    

Kommentera

