Sifferkort….

Det finns ju en hel del barn i min och vår umgängeskrets så när de fyller år brukar det bli ett sifferkort! 🙂 Alltså ett kort som är format som den siffran de fyller! En 1:a eller kanske en 2:a eller som jag gjorde till en kompis dotter som fyller i januari, en 4:a!

Mallarna till korten har jag ritat själv, enkla mallar med ganska mycket raka streck… 🙂

Dekorerar sedan utsidan, själva siffran, med ett fint papper eller två papper för att få en fin effekt!

4:an dekorerades med ett lila papper med glittriga blommor på. Passar fint till en liten tjej! 🙂 Dekorerade även med lite blommor och blad! ÄLSKAR min lilla retropunch! Använder den vääääldigt ofta till mina kort och andra kreationer!

Ettan dekorerades halvt med ett blått papper och i basen av siffran stämplade jag GRATTIS med en söt liten stämpel jag köpte precis i början när jag började göra kort. Den passar bra till barnkort. Även detta kort fick lite blommor och blad! Har en teddybjörnpunch också som jag inte använder alltför ofta men denna gången fick den åka fram! 2 små bruna björnar nere i ena hörnet på ettan.

Tvåorna är skojiga att göra! Man kan göra som den första, dela på mitten och ha två olika papper… Eller så har man ett och samma på hela tvåan… 🙂 Tvåan som fick samma papper över hela blev ett fint papper med bilbana som jag har hittat på Bikuben i Oslo. Det är lite glitterdetaljer på det här pappret också. Ger bra effekt och det är bra glitter som är embossat fast så det inte glittrar av sig! Väldigt bra då jag inte tycker om glitter som glittrar av sig! Usch… Till slut har man hela arbetsytan full av glitter… Även på det som inte ska vara glittrigt! Nä! Då är det bättre att det är fast-embossat! 🙂

Resultaten kommer här nedan!

Kommentera

