2 gröna kort!

Jag älskar färgen grönt! 🙂 Ungefär lika mycket som jag älskar lila!

I början av året gjorde jag 2 st gröna födelsedagskort. Ett kort till min kusin och ett kort till en väninna.

Jag hade tidigare stansat ut runda ramar för att använda till något annat och det som blev över fungerade perfekt till de här 2 korten! 🙂

Kortet till min kusin blev ett enkelkort, skrev grattishälsningen på baksidan av kortet.

Använde mig av en vit kortbas och 2 nyanser av grönt. Den mörkaste la jag som ram längst bak. Det blev en fin kontrast i den utstansade ramen jag hade i en ljusare grön sedan tidigare. Det är perfekt att man kan återanvända rester efter julkortstillverkningen även när julen var slut! 🙂 I den runda ramen, på det mörkare gröna pappret, stämplade jag min Reprint-stämpel ”Grattis på födelsedagen”. I rundningens vänstra del klistrade jag fast lite vita och vinröda blommor. Stack in lite kvistar och blad under blommorna när de hade torkat lite. Satte fast lite halvpärlor i vinrött och vitt runt blomarrangemanget.

Här kommer det kortet!

Kortet till min väninna blev ett vikt, vitt kort med gröna dekorationer uppepå!

Klistrade fast den gröna rundeln mitt på den vita kortbasen. Innan svärtade jag kanterna med mörkbrun stämpeldyna. I rundelns vänstra del klistrade jag fast blommor i 2 nyanser av turkost och en brun blomma som jag har köpt på Panduro. Även här stack jag in kvistar och blad. Kvisten är utstansad med min Nellie Snellen-punch. Bladen är utstansade med min bladstans från Clas Ohlson. I mitten av varje blomma satte jag fast halvpärlor i liknande färger som blommorna. Stämplade ”Grattis på födelsedagen” i fin kursiv stil på den gröna rundeln.

Här kommer resultatet av det kortet! 🙂 Min väninna blev glad!

Kommentera

